Blog dla nauczycieli i uczniów Nauczanie i zastosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji

Nowy numer EFUN już gotowy

Luty 13

W najnowszym numerze magazynu EduFakty – Uczę Nowocześnie tematem przewodnim jest Sieć w szkole, szkoła w sieci. Jednak każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Przedstawiliśmy bowiem tematy związane z fotografią, przygotowaniem przez uczniów portfolio swoich prac czy  multimedialnego plakatu w internecie.

Zainteresowani tworzeniem interaktywnych testów zwrócą uwagę na kontynuację samouczka programu Hot Potatoes, a Ci, którzy chcą tworzyć książki na tablety – na drugą część przewodnika poświęconego iBook Authors. Dla osób uczących programowania mamy dla artykuł wprowadzający w świat Pythona i związany z nim konkurs dla uczniów prowadzony przez OEIiZK. Rozstrzygnęliśmy również wcześniejsze konkursy dla nauczycieli ogłoszone przez redakcję EFUN i mamy do zaproponowania kolejny, którego partnerem jest program Microsoft Partners in Learning.

Temat przewodni numeru to jednocześnie  rozpoczęcie nowego cyklu artykułów opisujących, jak w szkole zorganizować wydajną i bezpieczną z punktu widzenia nauczycieli i uczniów sieć, jak nią zarządzać oraz na jakie problemy zwracać szczególną uwagę. Wraz ze specjalistami w tej dziedzinie będziemy doradzać, jak je rozwiązać.

Szczegółowy spis treści dostępny jest na stronach magazynu EFUN.

EFUN w Centrum Zdrowia Dziecka

Luty 9

Podczas zimowych ferii, jako redakcja EFUN, odwiedzilismy chore dzieci uczące się w Zespole Szkół nr 78 im. Ewy Szelburg-Zarembiny w Instytucie Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Przyjęły nas bardzo ciepło.

Na zimowe ferie czekają wszyscy – to przecież czas odpoczynku od szkoły, czas wycieczek – bliższych i dalszych, czas na uprawianie zimowych sportów. Okazuje się jednak, że nie dla wszystkich.
Młodzi pacjenci Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie nie pojechali w góry, nie szusowali na nartach, nie bawili się na ślizgawkach. Nie pojechali nawet do domów. Postanowiliśmy ich odwiedzić i choć trochę umilić im czas. Na początku mazowieckich ferii stawiliśmy się, zaopatrzeni w komputery, w CZD gotowi do przeprowadzenia warsztatów.

Najmłodsi pacjenci nie tylko dowiedzieli się, czym jest awatar, ale stworzyli własne mówiące postacie. Starsi przygotowali interaktywny plakat w serwisie Glogster. Po kilku dniach do redakcji trafił plakat wykonany przez dzieciaki, na którym umieściły zdjęcia z zajęć.

Dziękujemy!

> Glog przygotowany przez uczniów – pacjentów CZD

Niniejszy blog tworzy grupa ludzi zakręconych na temat technologii i jej zastosowania w edukacji. Publikowane tutaj materiały mają na celu zainspirować, pomóc i jednocześnie zachęcić do stosowania technologii komunikacyjno – informacyjnej w nauczaniu.

Więcej o naszych celach.

Więcej o autorach.


stat4u