20 sposobów na deindeksację przez Google

Dlaczego Google usuwa niektóre treści ze swojego indeksu? Te 20 praktyk może wyjaśnić, dlaczego Google nie wyświetla niektórych stron internetowych.

Dlaczego Google usuwa treść ze swojego indeksu?

 

Google postanawia wykluczyć niektóre strony internetowe, ponieważ nie każda optymalizacja jest dobra, a niektóre treści po prostu nie są dobrą odpowiedzią dla wyszukiwarek.

Możesz przypadkowo publikować strony ze spamem w pogoni za SEO lub próbując oszukać algorytm Google.

W tej kolumnie dowiesz się więcej o 20 różnych sposobach, w jakie możesz znaleźć swoją witrynę zdeindeksowaną przez Google, w tym:

indeksacja
  1. Blokowanie indeksowania przez plik Robots.txt.
  2. Strony spamerskie.
  3. Nadziewanie słów kluczowych.
  4. Zduplikowana treść.
  5. Treści generowane automatycznie.
  6.  
  7. Podstępne przekierowania.
  8. Konfiguracja phishingu i złośliwego oprogramowania.
  9. Spam generowany przez użytkowników.
  10. Schematy połączeń.
  11. Treści niskiej jakości.
  12. Ukryty tekst lub linki.
  13. Strony przejścia.
  14. Zdrapana zawartość.
  15. Programy partnerskie o niskiej wartości.
  16. Słabe posty gości.
  17. Spamowe znaczniki danych strukturalnych.
  18. Zautomatyzowane zapytania.
  19. Wykluczanie stron internetowych w mapie witryny.
  20. Zaatakowana zawartość.

20 praktyk, których należy unikać, aby zapobiec deindeksowaniu przez wyszukiwarkę Google

Niektóre techniki SEO mogą usunąć Twoją witrynę z wyszukiwarki Google. Oto 20 schematów, których należy unikać, aby móc sklasyfikować w SERP:

 

1. Blokowanie indeksowania przez plik Robots.txt

W efekcie samodzielnie usuwasz swój adres URL ze stron wyników wyszukiwania Google (SERP), jeśli masz blokadę indeksowania w pliku robots.txt .

Strona nie może zostać zindeksowana lub wyświetlona z powodu pliku robots.txt

„Strona nie może zostać zindeksowana lub wyświetlona z powodu pliku robots.txt” to standardowy komunikat o błędzie, który pojawia się, gdy nie można zindeksować Twoich stron internetowych.

Jeśli nie chcesz, aby strona została zablokowana, zaktualizuj plik robots.txt, aby roboty indeksujące Google wiedziały o indeksowaniu strony.

Aby to zrobić, przejdź do pliku robots.txt w katalogu głównym Twojej witryny.

 

2. Strony spamerskie

Czy wiesz, że Google codziennie znajduje ponad 25 miliardów stron zawierających spam?

 

Istnieje kilka mechanizmów spamowych, które Google znajduje na różnych stronach internetowych. Według raportu Google dotyczącego spamu internetowego z 2019 r. spam linkami, spam generowany przez użytkowników i spam na zhakowanych stronach internetowych to trzy najważniejsze trendy spamowe.

 

Jeśli utworzysz podejrzane strony, aby oszukać użytkowników i wyszukiwarki lub pozostawisz sekcję komentarzy niezabezpieczoną przed spamem generowanym przez użytkowników, ryzykujesz usunięcie swojego adresu URL z wyników wyszukiwania Google.

3. Nadziewanie słów kluczowych

Upychanie słów kluczowych odnosi się do nieistotnego i nadmiernego umieszczania określonego słowa kluczowego w treści.

 

Chociaż upychanie słów kluczowych może wydawać się łatwym sposobem na zwiększenie rankingu, ryzykujesz również, że Google usunie Twoją witrynę z wyników wyszukiwania.

 

Wymieniaj słowa kluczowe naturalnie w miejscach takich jak adres URL strony, tytuł posta, metadane, wprowadzenie, podtytuły, wnioski i skąpo w treści.

 

Ogólnie rzecz biorąc, każde miejsce docelowe słowa kluczowego powinno mieć odpowiedni kontekst.

 

4. Powiel zawartość

Google nie akceptuje duplikowania treści , niezależnie od tego, czy kopiujesz zawartość innych witryn, czy ponownie wykorzystujesz zawartość swoich stron internetowych.

 

Google usuwa treści, które są plagiatowane z SERP.

 

Aby tego uniknąć, twórz unikalne i trafne treści zgodnie z regułami wyszukiwarek.

 

Jeśli musisz umieścić zduplikowane strony treści w swojej witrynie, użyj x-robota i dodaj tag noindex oraz metatag HTML nofollow .

 

5. Treści generowane automatycznie

Wielu właścicieli witryn jest dyrektorami ds. wszystkiego w swoich firmach i dlatego ma niewiele czasu na tworzenie treści lub nie ma go wcale.

Spinnery artykułów mogą być kuszące jako szybkie rozwiązanie. Jednak używanie spinnerów artykułów może spowodować usunięcie Twoich treści z wyników wyszukiwania.

Google usuwa treści generowane automatycznie, ponieważ:

  • Koncentruje się na zastępowaniu słów kluczowych synonimami.
  • Nie dodaje żadnej wartości dla czytelników.
  • Zawiera błędy i brakuje kontekstu.

 

6. Maskowanie

Maskowanie jest naruszeniem zasad Google. Spowoduje to usunięcie Twojej witryny z wyszukiwarki Google.

 

W przypadku maskowania dostarczanie treści zależy od tego, „kto” jest klientem użytkownika. Na przykład strona internetowa może wyświetlać tekst botowi wyszukiwarki, a obrazy użytkownikowi.

Innymi słowy, odwiedzający witrynę mogą zobaczyć obrazy, a nawet złośliwe treści, podczas gdy wyszukiwarki, takie jak Google i Bing, zobaczą treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania.

 

7. Podstępne przekierowania

Google karze podstępne przekierowania, ponieważ wyświetla użytkownikom inne treści niż te, które zostały przesłane do wyszukiwarek – podobnie jak maskowanie.

 

Ryzykujesz usunięcie swojego adresu URL z Google, jeśli Twoje przekierowanie jest manipulacją.

Niemniej jednak możesz użyć przekierowań, aby skierować użytkownika do:

  • Zaktualizowany adres strony internetowej.
  • URL zawierający scalone strony.

8. Konfiguracja phishingu i złośliwego oprogramowania

Google zabrania cyberprzestępczości, zarówno phishingu, jak i instalowania złośliwego oprogramowania, takiego jak trojany i wirusy komputerowe.

specjalista SEO

Usuwanie treści przez Google aktywuje się, jeśli utworzysz złośliwe strony internetowe, aby:

  • Uzyskaj niezamówiony dostęp do poufnych informacji użytkowników.
  • Przejmij kontrolę nad funkcjami systemu użytkownika.
  • Uszkodzić lub usunąć istotne dane.
  • Śledź aktywność komputerową użytkowników.

9. Spam generowany przez użytkowników

Chociaż spam generowane przez użytkowników mogą pojawiać się na wysokich rangą stron internetowych, nadmierne treści generowane przez użytkowników może prowadzić do Google usunięcie adresu URL z wyników wyszukiwania Google.

Ta praktyka jest powszechna na platformach, które umożliwiają użytkownikom dostęp do narzędzi i wtyczek w celu tworzenia kont lub dodawania komentarzy.

Typowe przykłady tego spamu to spam w komentarzach na blogach i spam na forum – złośliwe boty spamują forum odsyłaczami do wirusów i złośliwego oprogramowania.

 

10. Schematy połączeń

Schematy linków obejmują zabieg nakłaniania do wymiany linków w celu zwiększenia liczby linków zwrotnych i ostatecznie rankingu wyszukiwania.

Te manipulacyjne praktyki budowania linków, takie jak farmy linków, prywatne sieci blogów i katalogi linków, naruszają wytyczne Google dotyczące SEO.

 

Google odrzuca:

  • Płatne linki do manipulacji wynikami wyszukiwania.
  • Katalogi linków niskiej jakości.
  • Niewidoczne linki w stopkach.
  • Komentarze i podpisy na forach z linkami zawierającymi słowa kluczowe.

11. Treści niskiej jakości

Tworząc treści o niskiej jakości, Twoje treści zostaną usunięte z wyszukiwarki Google szybciej, niż myślisz.

Nie należy publikować treści nieistotnych, pozbawionych znaczenia lub plagiatów ze względu na ranking słów kluczowych lub spójność. Poświęć trochę czasu na pisanie wysokiej jakości i oryginalnych postów, które przydadzą się Twoim odbiorcom.

 

12. Ukryty tekst lub linki

Unikaj używania ukrytego tekstu lub linków, aby poprawić swoje rankingi. Narusza to zasady Google i może prowadzić do usunięcia Twojego adresu URL z Google.

 

Google usuwa treści zawierające tekst lub linki, które:

  • Wydają się niemożliwe do odczytania.
  • Ukryją się za obrazem.
  • Takie jak kolor tła witryny.

13. Strony w drzwiach

Doorways, znane również jako portale lub strony przejściowe, to powiązane witryny lub strony, które są pozycjonowane pod kątem określonych wyszukiwanych haseł, ale prowadzą do tego samego miejsca docelowego po kliknięciu.

Google karze użytkowników za strony przejściowe, ponieważ jedynym celem jest zebranie ogromnego ruchu na stronie internetowej, jednocześnie oszukując użytkowników różnymi wynikami wyszukiwania.

14. Zdrapana zawartość

Niektórzy właściciele witryn przeciągają treści z witryn o wysokim autorytecie na swoje strony internetowe bez modyfikacji treści. Nawet jeśli modyfikują treść, robią to, zastępując słowa ich synonimami.

Chociaż pobrane treści mogą wyglądać jak wybrane treści, naruszają wytyczne Google dla webmasterów i mogą spowodować usunięcie Twojej witryny z wyszukiwarki Google, ponieważ:

  • Nie ma oryginalności.
  • Powoduje naruszenie praw autorskich.

15. Programy partnerskie o niskiej wartości

W swojej witrynie WordPress możesz prowadzić programy partnerskie , po prostu publikując opisy promowanych produktów, które znajdziesz na innych platformach. Google uważa to zachowanie za kiepski wysiłek związany z marketingiem treści i może w rezultacie usunąć Twój adres URL z wyszukiwarki Google.

Ogólnie rzecz biorąc, Google usuwa zawartość cienkich stron stowarzyszonych z pojawiania się w SERP z powodu niskiej jakości treści.

 

16. Słabe posty gości

Publikowanie gości jest dobrym nawykiem SEO, jeśli jest wykonane prawidłowo.

Z drugiej strony, jeśli nie ustawisz ścisłych wytycznych i publikujesz posty gości niskiej jakości, które zawierają linki do spamerskich blogów, Google może zdeindeksować i usunąć Twoją witrynę z wyszukiwania.

 

17. Spamowe znaczniki danych strukturalnych

Wytyczne Google dotyczące danych strukturalnych stanowią, że aby uniknąć kary, należy unikać wprowadzających w błąd lub spamerskich znaczników.

Google określa, czy adres URL będzie wyświetlany w wynikach wyszukiwania i fragmentach rozszerzonych, korzystając ze znaczników danych. Jeśli znajdzie w Twojej witrynie treść nieistotną, manipulacyjną, ukrytą lub stwarzającą zagrożenie, Google może usunąć tę treść ze swojego indeksu.

 

18. Zautomatyzowane zapytania

Wysyłanie automatycznych zapytań ze swojej witryny do Google może skutkować karą.

Unikaj wysyłania zapytań od botów lub zautomatyzowanych usług do Google, aby zobaczyć, jak zajmuje Twoja witryna. Narusza to Wskazówki dla webmasterów, a Google może zdeindeksować i usunąć Twój adres URL z wyszukiwarki Google.

 

19. Wykluczanie stron internetowych z mapy witryny

Jak metal na magnes, boty wyszukiwarek przyciągają mapy witryn .

 

Mapa witryny pomaga Google szybko zrozumieć Twoją witrynę dzięki:

  • Zapewnienie przeglądu stron i ich znaczenia.
  • Wyświetlanie szczegółów obrazów, filmów i wiadomości.
  • Pokazuje, w jaki sposób Twoje treści są powiązane.

Aby usunąć adresy URL z wyników wyszukiwania Google, możesz wykluczyć z mapy witryny strony, których nie chcesz indeksować przez Google. Nadal należy blokować stronę za pomocą pliku robots.txt, jeśli naprawdę nie chcesz, aby Google ją wyszukiwał i indeksował.

Możesz też sprawdzić swoje konto Google Search Console, aby zobaczyć, jak działa mapa witryny.

 

20. Zhakowane treści

Zhakowane treści stanowią zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa. Odnosi się do wszelkich treści znalezionych w Twojej witrynie bez Twojej zgody – dodanych przez tylne drzwi bezpieczeństwa – w celu zaatakowania prywatności lub zasobów użytkowników.

Podobnie jak złośliwe oprogramowanie witryny, zaatakowana zawartość może spowodować usunięcie Twojej witryny z wyszukiwarki Google. Google usuwa takie treści z wyników wyszukiwania, aby zapewnić użytkownikom bezpieczne przeglądanie.

 

Końcowe przemyślenia

Nie usuwaj przypadkowo swojej witryny z wyszukiwarki Google, próbując każdej techniki SEO, którą znajdziesz w sieci. Unikaj tych 20 praktyk, o których wspomnieliśmy powyżej — chyba że chcesz wykluczyć określone strony z indeksu.

 

Google usuwa treści, które nie spełniają swoich wytycznych . Przestrzegaj zasad i twórz wysokiej jakości treści, które odpowiadają intencjom osób wyszukujących, aby stale zwiększać obecność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.